Riviercruises: De intieme manier van varen - Welkom in deze nieuwe sectie!

Beste cruiseliefhebbers,

Als Captain van dit forum merk ik dat steeds meer van onze leden de overstap maken naar — of de combinatie zoeken met — riviercruises. Waar we bij oceaanreizen vaak kijken naar de giganten der zeeën, is de wereld van de riviercruise een totaal andere ervaring.

Geen uitgestrekte oceanen, maar het rustgevende landschap dat aan je voorbijtrekt. Geen haven op kilometers van de stad, maar aanmeren in het hart van historische centra. Geen massale entertainmentshows, maar de lokale cultuur, wijngaarden en geschiedenis die letterlijk aan je voeten liggen.

Of je nu droomt van een reis over de Donau of de Rijn, het avontuur op de Nijl, of de exotische ervaringen op de Mekong: deze nieuwe sectie is dé plek om alles te bespreken wat met riviercruises te maken heeft.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen:

• Wat is voor jullie de grootste pluspunten van een riviercruise ten opzichte van een oceaanreis?
  • Hebben jullie een favoriete rivier of een rederij waar jullie zweren bij de service?
  • Of twijfel je nog en heb je vragen over de verschillen aan boord?
Deel hier je mooiste routes, je vragen en je foto’s. Laten we van deze sectie de meest waardevolle kennisbank voor riviercruises in Nederland maken.

Ik trap af: Mijn eigen fascinatie voor riviercruises begon toen ik besefte hoe dicht je bij de cultuur staat. Wat was voor jullie het moment dat je dacht: "Dit moet ik eens proberen"?

Vaarwel en tot in de reacties,

CaptainDutch Cruise Forum
1776528109153.png

• Like
Waarderingen: Rocco
Hoi Captain,

ik was toevallig vanmiddag in gesprek met mijn man over wat we in de toekomst zouden willen en we hadden het ook over een riviercruise. Hoe leuk dat ik dit nu lees.

We hebben enkele zee cruises gemaakt en zeker nu de vliegtickets onbetaalbaar worden en de onzekerheid toeneemt over het wel of niet doorgaan van vluchten was dit voor ons eigenlijk best wel een leuke nieuwe optie. Je verkent enkele Europese steden, je "hotel" reist met je mee, hoe makkelijk. We zijn nu aan het kijken welke bestemmingen er zijn. We hebben geen enkel idee of dit wel iets voor ons is. Voorheen hadden we het idee dat dit voor oude mensen zou zijn, maar aan de andere kant...... een steden trip is niet iets voor alleen oude mensen want je bent de hele dag wel op ontdekking.

Ik ben benieuwd of er mensen reageren met ervaring en die willen vertellen hoe het nu is om een riviercruise te maken.
Waarschijnlijk hebben wij een verkeerd vooroordeel.

Mochten mensen tips hebben, dan horen we die graag.

Beste Rocco,

Leuk dat je reageert,

Het idee wat je hebt is zeker een verkeerd beeld. Een rivier cruise is uitermate geschikt om leuke steden en plaatsen te gaan ontdekken en vaak zijn de vertrek havens ook nog dichterbij. Wil je alvast een idee krijgen over welke rivier cruises er zijn neem dan eens een kijkje bij Cruistravel-Riviercruises
In dit forum zullen we waarschijnlijk wel wat mensen gaan tegen komen die hun ervaring met ons willen delen.

Alvast veel plezier en laat ons weten als je besluit om een rivier cruise te gaan maken en waarom je voor een bepaalde cruise hebt gekozen. We zijn benieuwd.

Captain Dutch Cruise Forum

• Like
Waarderingen: Roberto

CruiseTravel