Op een zonnige ochtend werd Beertje wakker met een enorme trek. Zijn buikje rommelde alsof er een rockband in aan het oefenen was. “Vandaag,” zei hij vastberaden, “wil ik een boterham met kaas!”
Hij sprong uit zijn mandje, deed zijn keukenschortje voor (met een pootafdruk erop) en liep naar de keuken.
Maar… de broodtrommel was leeg.
“Oh nee!” riep Beertje. “Geen brood!”
Hij keek in de koelkast.
“Oh nee!” piepte hij. “Slechts een minuscuul hoekje kaas! Dat is niet genoeg voor mijn berenhonger.”
Dus trok Beertje zijn rugzak aan en ging op avontuur. Onderweg kwam hij zijn vriendin Emma tegen.
“Waar ga jij naartoe?” vroeg Emma nieuwsgierig.
“Ik zoek brood én kaas voor mijn droom-boterham!” zei Beertje.
“Ik help mee!” zei Emma vrolijk.
Samen gingen ze op pad. Bij het kippenhok vroegen ze aan Kip Koba of zij misschien wat broodkruimels had. “Tok tok, ik heb wel wat oud brood, maar het is een beetje… krokant,” zei ze.
“Perfect voor de randjes!” zei Beertje blij.
Daarna gingen ze langs Geit Gerda. “Heb jij kaas?” vroeg Emma.
Gerda knikte trots. “Zelfgemaakt! Met knoflook en bieslook!”
“Bieslookkaas! Mijn favoriet!” riep Beertje uit.
Met volle rugzakjes gingen ze terug naar huis. Beertje smeerde het brood, legde de kaas erop, en samen met Emma nam hij een grote hap.
“Mmmm,” zei Beertje met volle mond. “Dit is de allerbeste boterham met kaas ooit!”
Emma knikte. “Alles smaakt beter als je het samen maakt.”
Einde.
Hij sprong uit zijn mandje, deed zijn keukenschortje voor (met een pootafdruk erop) en liep naar de keuken.
Maar… de broodtrommel was leeg.
“Oh nee!” riep Beertje. “Geen brood!”
Hij keek in de koelkast.
“Oh nee!” piepte hij. “Slechts een minuscuul hoekje kaas! Dat is niet genoeg voor mijn berenhonger.”
Dus trok Beertje zijn rugzak aan en ging op avontuur. Onderweg kwam hij zijn vriendin Emma tegen.
“Waar ga jij naartoe?” vroeg Emma nieuwsgierig.
“Ik zoek brood én kaas voor mijn droom-boterham!” zei Beertje.
“Ik help mee!” zei Emma vrolijk.
Samen gingen ze op pad. Bij het kippenhok vroegen ze aan Kip Koba of zij misschien wat broodkruimels had. “Tok tok, ik heb wel wat oud brood, maar het is een beetje… krokant,” zei ze.
“Perfect voor de randjes!” zei Beertje blij.
Daarna gingen ze langs Geit Gerda. “Heb jij kaas?” vroeg Emma.
Gerda knikte trots. “Zelfgemaakt! Met knoflook en bieslook!”
“Bieslookkaas! Mijn favoriet!” riep Beertje uit.
Met volle rugzakjes gingen ze terug naar huis. Beertje smeerde het brood, legde de kaas erop, en samen met Emma nam hij een grote hap.
“Mmmm,” zei Beertje met volle mond. “Dit is de allerbeste boterham met kaas ooit!”
Emma knikte. “Alles smaakt beter als je het samen maakt.”
Einde.